Wednesday, November 29, 2006

Why, oh why...

Jaha, då blev dom fler. Började idag med ett grupparbete...det är rätt så stort. Speciellt med tanke på att vi har tre till uppgifter/hemtentor som är ungefär lika stora. Och alla ska vara klara typ samtidigt...två i december och två i januari, i början av januari vill säga.
Grupparbetet är vi tre om, men vi ska skriva om "människan och relationer" som en artikel som ska vända sig till församlingsledare. Vi ska analysera och se hur utvecklingen har sett ut från premodern-modern-postmodern tidsanda/ålder. Vi ska även ha med idéhistorik (om vi nu kan hitta någon) samt att vi ska göra en kristen bedömning på detta genom att presentera utmaningar och tillämpningar i temat. Vi ska framföra det muntligt och lämna in detta skriftligt på 4-6 sidor.
Det som är jobbigast med detta är ju att det är bara EN av fyra uppgifter, denna ska dock vara färdig till kanske mitten av januari. Men vi ha en hemtenta i "Tro, samhälle och kultur", en stor uppgift i Bibelvetenskapen och att vi ska få en tenta i bibelvetenskapen som vi bara får en vecka på oss att göra. Och utöver detta så har jag historiauppgifter varje vecka där vi får våra frågor på måndagen som ska lämnas in på torsdagen samma vecka. Som tur är så har jag bara historian denna terminen ut. Fick dessutom höra idag att vi slipper en slut"tenta" på historian, mycket skönt. Så till våren är det bara två kurser på samma gång, och frammåt hösten är det bara en kurs!!! Tänk så mycket man kommer känna att man gör då!

Nu har vi börjat tröttna på denna otroligt sega stationära dator. Vi längtar så efter att få tillbaka den bärbara. Den har nu vart på lagning i åtminstånde fyra veckor. Har ringt på dom flera dagar i rad nu, men det händer ju aldrig någonting!!! Det enda Elgiganten kan göra är att maila verkstaden och säga till dom att skynda sig med en statusrapport, en vad hjälper det oss?! Vi vill ju bara att datorn ska komma. I telefon idag sa dom att verkstaden hade beställt ett moderkort och fått det den 13:e nov och att den var reparerad den 15:e nov. SEN STÅR DET INGE MER!!! Det är ju snart två veckor sen! Vad har hänt sen dess då?! Det kan ju inte dom på Elgiganten ta reda på förrän verkstaden mailar deras svar till dom....säger dom i alla fall. Elgiganten hävdar att verkstaden inte har ett kundtjänstnummer, det tycker jag är mycket konstigt. Han på Elgiganten trodde inte heller att den skulle komma med deras sändning i morgon bara för att det inte stog att reparationen var avslutad.
Jag blir så trött!

- Mr 51

2 comments:

FatCat said...

att du ens orkar. blir trött av att läsa din blog bara....om det hela...sa nån nånting om att JAG skulle sköta lottningen? är dte nån som minns vem som gav vem förra året och året innan det? Jag kommer naturligtvis inte ihåg.

Anonymous said...

Heeej Patrik! Jag skriver här för det där flixster förstår jag mig inte på alls. Ser tungrott ut, och du, jag vet hur det är. JAg mitt ärkepucko ska ju vara fröken duktigt och skriva c-uppstats i religion parallellt med statsvetenskapstudier. Men ajg ska iaf vara ledig 3 dagar över jul....tjohooo, eller nåt:) Hoppas det går bra för dig, det tror jag att det gör. Min räddning är att ämnena är så otroligt intressanta att det inte känns som att jag förlorar något på att ständigt ha näsan i en bok!
Kämpa på och ha det bäst!
Anna aka A.J aka Eyjey