Sunday, November 19, 2006

Vad var det som gick snett..?

Jag förstår verkligen inte, jag har klippt två gånger innan och då blev det ingen katastrof... Klippte håret på min kära fru, skulle bara toppa håret, vilket jag gjort innan. Och när jag började komma längre bak i håret märkte vi att jag klippte i axelhöjd, det vill säga ungefär en decimeter kortare från innan jag börja klippa. Det slutade med att jag inte fick fortsätta klippa. Antingen ska svärmor fixa till det när vi åker dit nästa gång, annars får vi förlita oss till mina magiska fingrar att fixa det hela och klippa av så lite så möjligt... "To be continued..."


Igår kväll gick vi på "Borat - Cultural learnings of america for make benifit glorious nation of Kazakhstan". Okej, den var rätt så rolig, den hade verkligen sina ljusa stunder, men ibland gick det lite överstyr, speciellt i slutet. Även om jag tycker att den var generellt bra så är jag glad att den inte var längre än 1:23, det hade absolut blivit för mycket och filmen hade tappat några poäng. I vilket fall så är den värd att se om man känner för väldigt sjuk humor, man varken kan eller får ta den på allvar i och med att den är en aning antisemitisk och "homofobisk".

Igår var vi också och shoppade lite. Köpte den första julklappen inför den stundande hektiska månad. Jag har nog aldrig vart med och köpt en julklapp så här tidigt...brukar ju köpa mina dagarna innan jul, då när det knappt känns lönt att slå in dom.
När vi ändå var ute och shoppa passade vi på att köpa fyra små praliner för 36 riksdaler, dom var himmelska!!! Det var Gräddnougat, jordgubb/chili (frugans val), hallon/chili och glöggtryffel (mina val). Man ska absolut unna sig någon dyr chokladbit då och då, jag ångrar inte en slant på dessa små godbitar.

Be good...

/Mr 51

3 comments:

Carolina said...

Man ska vara försiktig med Matildas hår, tur att det växer snabbt. Hur arg är hon? Du har all min sympati Matilda!

Kram Lina

Mr 51 said...

Hehe, nu är det nog bra...tror jag. Hon blev så pass chockad att hon börja gråta...och så känsligt som jag är börja jag också gråta av skuldkänslor, men hon sa att jag inte skulle ha skuldkänslor, bara det att hon blev chockad.

Anonymous said...

kanske frisörmästarn skulle ta en runda på min skalle,ingen risk för tårar o skuldkänslor, min privata frisör verkar inte ha tid