Monday, November 27, 2006

Sängar

Dagen började med att Matilda skulle gå upp vid sju, sen när hon hade gått somna jag om och vaknade inte förrän vid 10.00 - 10.30. Jag höll ju nästan på att missa Everwood, serien som är väldigt het just nu. Såg den och satte mig vid datorn en kort stund. Hann inte så mycket innan Matilda ringde och sa att jag skulle komma ner på stan. Sen var dagen på stan igång.

Vilken djungel det är. Sängar i långa rader och oändliga möjligheter att blanda olika sortes madrasser. Har kollat runt under i stort sett hela hösten för att ta reda på vad för säng vi ska köpa till våran fina stomme. Men nu är det bestämmt, vi ska köpa den från IKEA. Ska bli skönt med en större säng, men vi får ju se när det blir av.

Anledningen till dagens färd till A6 och IKEA var att köpa en "telefonplugg" till våran nya kobra. Kan ju dock inte kontrollera om den fungerar pga att vi inte har något hemnummer. Får testa det i helgen, stor spänning byggs upp i mitt/våra liv.


Mr 51 - the thrill's escalating

7 comments:

Carolina said...

Skönt med sovmorgon....länge sen. Vi har också nyligen köpt sängar på IKEA. Nice efter 10 år i ärvd säng.....det var dags kan man säga.

maro said...

sovmorgon ja.. blir inget med det imorrn.. snarare en trött morgon.. :o( svårt att sova..

FatCat said...

I hear ya' babybro. Vi sitter samma tid o kikar på denna underbara serie. Visst är det spänannde nu? Avis på kobran, jag har nog en matchande mysdress till den. Jag o kobran skulle passa bra ihop :). Skulle också behöva ta o storshoppa på ett visst gigantiskt plocka-ihop-alla-dlar-själv-varuhus. Bye Bye then.

FatCat said...

asså...inte mysdress till konran...suck...äh du hajar

FatCat said...

kobran...(trött jag blir på mig själv)

Anonymous said...

Hittade ni nån telefonplugg, borde finnas, annars harvi säkert någon här. Trevligt att följa era vardagsfunderingar och våndor

Mr 51 said...

Jodå, vi hittade en plugg då på A6. Vi gick först till Expert, men dom skicka oss vidare till Telia-affären, men dom hade inga man skruva upp, så dom skicka oss till Claes Olsson, och där fanns det. Men det är tre tåtar till kobran...och den som jag har med från er är det bara två tåtar i...men det är ju fortfarande fyra stift, men det såg ut som att bara två av dom var använda på kobran, så jag ska testa med bara två...