Tuesday, January 2, 2007

the New Year in Slowmotion

Gott Nytt!

Jaha, då var vi tillbaka hem igen, ständigt flängande på oss. Var länge sen vi var själva, stilla och lugna en hel helg, men som sagt är vardagen återkommen och snart även jullovet till ända.

Fört första gången var vi i Linköping över nyår hos M&F och deras förtjusande djur. Dom hade en liten kattunge på cirka 15 veckor, Hilda, som älskade mig! Hon låg i mitt knä nästan hela tiden, kändes det som i alla fall. Mycket trevligt. Vi åt mycket, lite kallskuret, potatissallad, härlig frukt, ägg och vaniljpannacotta med limetäcke till efterrätt (som jag och Matilda gjorde). Det lilla av smaken jag kände var gott, tyvärr har min förkylning gjort att jag känner varken lukt eller smak, till mitt stora förtret. Men vad ska man göra?!
Mellan middag och raketer spelade vi lite spel, ett "par-spel" och vi utnyttjade även deras nyinköpta pokermarker.
Vi gick ut på deras balkong för att avnjuta andras betalda raketer. Tolvslaget verkade närmast osynkroniserat, minuterna innan min klocka (som jag är rätt så säker på går rätt) verkade det som att andra slog på stora trumman. Det fanns dock några som var lite mer "timeade". Men när vi insåg att vi antagligen missade många av dom fina fyrverkerierna gick vi ner och ut framför huset istället, där fanns det lite mer att titta på. Mer folk i närheten än jag trodde det skulle vara med tanke på att man tydligen sköt in det nya året redan från fem på eftermiddagen. Det smällde konstant från fem fram till när helst det sluta, men när vi stod och tittade hörde vi att klockorna började ringa, det var från en TV två våningar upp, men då var klockan redan tolv minuter över! Antingen höll dom igång väldigt länge, eller så var dom riktigt sent ute uppe i Skansen, dock inte mitt problem...

Vad som är mer mitt problem...eller, snarare var. Våran bil är nu i vilket fall färdig att hämtas, det gick att laga! Friheten är räddad. Denna bil skall hämtas senast i helgen, men med tanke på att vi vill spendera någon helg ensamma med lite slapp tid blir det kanske att jag åker själv och hämtar den någon gång i veckan. Usch, så mycket pengar flyger ur våra händer, så bra att vi har sparat lite då. Är nog första gången i mitt liv som jag har en riktig buffert, tack och lov, här ska sparas!

God fortsättning till er alla!

- the surprisingly economic Mr 51 (with some help)

No comments: