Thursday, January 4, 2007

Lite oväntat

Då har man fått uppleva detta också! Har nog kanske vart med om det någon gång innan, men inte så kraftigt...och då utan stanken... Jag har kanske fått bihåleinflamation. Det gör i alla fall ont i ena ögonhålan och lite i pannan, dessutom så känner jag en väldigt äcklig stank...det spelar ingen roll vad jag luktar på, det stinker nästan så att man vill spy. Det är ju inte speciellt aptitretande när man lagar mat heller.... Känner bara den äckliga stanken, så det är svårt att krydda, och smaka mig till det är inte heller så lätt när man inte känner någon smak. Trots detta så verkar Matilda älska maten jag gör...det verkar som att hon tycker att det aldrig varit godare...konstigt, mycket konstigt. Det beror väl helt enkelt på att jag är ett kullinariskt geni! Jag har i vilket fall kännt denna stank i två dagar nu och jag tycker att det räcker... Googlade och fick reda på att man ska andas in fuktig luft och dricka mycket. Tycker tyvärr att det låter väldigt ansträngande...bara inte andra runt omkring känner av stanken från mig...

Var i alla fall ute och gick längs Vätterns västra "strand" strax ovanför små söta båthus. Det såg riktigt mysigt ut bland dom tätt belagda hyddorna. Det var så trångt att dom var byggda på höjden, såg nästan lite ut som "slummen". Dom hade verkligen försökt klämma in allt på några få kvadratmeter: hus (ibland två), grill, brygga och vissa hade till och med små grönsaksland. Tänk om man skulle haft ett litet båthus som man kan fly undan till...lite som en sommarstuga, riktigt mysigt...

Snart ska det hämtas bil! Antagligen blir det att vi åker ner på fredag kväll och sen tillbaka upp hit på lördag. Måste ju ha åtminstonde en ledig dag för oss själva!

Smell you later!

- the stinking boathouse dreamer Mr 51

No comments: