Friday, January 12, 2007

Fredag den 12:e

Det har redan snart gått två veckor in i det nya året. Jag förstår inte var alla timmar och dagar tar vägen! Känns som att man har uträttat så lite på den mängden tid, men det kanske man inte har. Men men, vem orkar tänka efter på det?!

Har i alla fall kommit igång med pluggandet nu, trots att det finns så mycket annat som ska göras... Tvättas, lagas mat, städas, diskas och hitta lägenhet... Men jag har fått några napp på lägenhet nu. Tyvärr ligger bara en av dom åt rätt håll, dessutom ligger det i den stadsdel som vi vill till. Men det ser inte ut som att vi får den, men jag hoppas verkligen! Hon på Riksbyggen sa att den lägenheten ligger ute hos några som ska bestämma sig, men vill inte dom ha den så skulle hon ringa oss i början av nästa vecka. Jag berättade för henne hur våran situation såg ut med studentrum och allt. Den var billig och relativt stor för en tvåa, men inflyttningsdatum är 1:a mars. Det blir lite jobbigt med tanke på våran tre månaders uppsägningstid, eventuellt får man då lägga ut rummet på blocket och hoppas på att någon vill ha den.
Den andra (det var speciellt en) som var lite lockande ligger tyvärr i Öxenhaga, Huskvarna, som är ungefär en mil från centrala Jönköping, och då 1,5 mil från Kortebo. Det är ju inte exakt i den riktning som vi önskar. Men vi vill ut ur detta lilla rum...

Nej, nu ska jag iväg och tvätta lite.

Ha det så kul i snön!

- the green Mr 51

No comments: