Sunday, January 7, 2007

Välkommen hem!

Äntligen kan vi handla på MAXI igen!
Var borta under helgen och hämtade hem våran lilla "Perla". Lyckan var fullständig på krösatåget på väg ner till Mellbystrand. Vi tittade på "the O.C." på tåget, väl framme i Värnamo (där man byter till ytterliggare ett krösatåg) tyckte jag mig se datorn slockna när jag försatte den i väntläge! (vi hade ju haft kontakten i hela tiden?!) Tänkte inte mer på det förrän vi skulle fortsätta titta på det avsnitt vi avslutade...den går inte igång, den är död!!! Härligt, när väl bilen är helad ska datorn gå sönder igen. Men när vi anländer till svärföräldrarnas hem pluggar Matilda in datorn och den funkar! (hurray) Men dör straxt igen... Ilskan stiger för att en alldeles ny dator bara krånglar hela tiden. Vi upptäcker dock senare att den mycket väl fungerar och att elen i kontaktuttagen på tåget antagligen inte var inkopplade, samt att sladden sattes i en timer som efter en kort stund slocknade. Vi upplever en stor lättnad över att inte allt blir så komplicerat...har ju mitt arbete på datorn. Borde kanske införskaffa ett USB-minne, vi har ju talat om det sen sist datorn inte vill hänga med. Får väl se när det blir av... Tänk så mycket huvudbry en liten mackapär kan skapa...

Har för övrigt blivit utdelad en röd/blå och svullen lilltå på kopplingsfoten. Förvärvades igår kväll innan vi spelade lite "Monopol" (som slutade lika för övrigt). Matilda ville ha en stol så att hon kunde titta lite högre upp i garderoben där spelet skulle ligga. Samtidigt som jag går för att hämta en stol öppnar hon ytterliggare lite på garderobsdörren där det stog en bordsskiva i massiv ek som föll ner mot golvet. Denna skiva studsade en gång på golvet innan jag förde in min tå för att uppleva största smärta den varit med om. Fick en påse med is i en strumpa för att kyla, mycket behagligt (under omständigheterna). Undrar just hur det hade varit utan den lyckopåsen med is?! Var ju tvungen att köra med bilen upp hit också, fick dock låna en sandal av svärmor för att slippa stort tryck på tån, mycket tacksamt. Tack och lov för att det inte var den högra foten, den används ju hela tiden!

Ett annat glädjeämne är att vi har börjat tillfriskna! Jag känner bara lite i mina bihålor när jag pressar på dom och jag känner både lukt och smak! Glory glory! Fick tipset av jourmottagningen, över telefon, om cortisonnässpray. Känns ingenting i näsan, förutom att den är väldigt effektiv, luktar dessutom lite av hyassint. Både hon på jourmottagningen och han på apoteket berättade att det är inget som dom rekomenderar att man ska börja med, när det gäller nässprayer, men om jag ska använda Nezeril kommer jag att slita av mig näsan innan jag har användning av den igen. Kommer antagligen ha lättare till nässprayen vid vanligare förkylningar framöver... Kan ju vara skönt för andra.

Må väl gott folk.

- the recovering Mr 51

1 comment:

FatCat said...

Åhå...vilken tur att du fick nåt mot bihålorna. Som jag sa igår så blev det ju en annan film. Kanske inte lika happy happy men bra. Hoppas nikan komma. Det vore nice. Kraum