Thursday, December 7, 2006

Knopparnas land

Fuglesang heter han ju, jag som har skrivit Flugesang på andra ställen. Det är ju inte så lätt med ett så konstigt namn.
I vilket fall som helst ska han ju skjutas upp i natt. Det ska jag sitta uppe och kolla på...om jag är vaken då, det kan bli lite problem med det, men anledningen till det kommer lite längre ner. Så det är bara att fortsätta att läsa...

Knopparnas land ja, det befinner i alla fall vi oss i, vet ej hur det är på andra ställen, men det verkar ju vara ganska lika på dom flesta ställen i Sveriges avlånga land. Har nu i två dagar sett många knoppar och blad/löv som håller på att spricka ut... Känns väldigt konstigt så här i nalkande juletider. Hur är det med det metrologerna säger: "...att vi ska vänja oss vid dom gröna jularna."? Det är faktiskt något som inte förvånar så jättemycket, det har ju blivit varmare och varmare år för år. Men det kan ju vara som en klasskompis till mig sa, att -38 var det senast det var varmare än så här...och efter det har vi ju haft kalla och långa vintrar. Så varför inte egentligen? Jag hoppas verkligen att snön kommer tillbaka igen, jag vill ju kunna åka bräda!

Då var det dags, Friskis & Svettis, här kommer vi! Vi var igår till F&S och köpte oss ett årskort för att få lite fart på oss. Göra något aktivt, komma i form och öka på flåset lite, och inte allra minst komma ur rummet lite. Ska bli skönt, ska på första passet ikväll kl 20:15. Vi börjar lite lugnt med medel-passet. Sen får vi börja med lite hårdare pass, man måste ju köra slut på sig under ett pass, så att man känner att det tar någonting. Hoppas bara att jag kommer kunna hålla mig vaken inför uppskjutningen.
Köpte för övrigt ett par nya jympa-skor idag, endast 199kr på Skopunkten. Mycket billigt. Dom kändes sköna i affären, men det har jag ju sagt innan också, hoppas bara att jag inte förstör fötterna. Men det skulle jag inte tro.

Må gott, gott folk!

- the more aktive Mr 51

4 comments:

Anonymous said...

Han hr ju nåt norskt påbrå, den gode austronaut "Fågelsång"

maro said...

som sagt.. han flög ju inte. Det är ju för lustigt att alla följer denna fågeljakt. Men men. Man ska vara noga med skor man tränar i. Det är mycket viktigt. Sen kan man jämföra hur mycket man lägger pengar på andra saker. Själv betalade jag nog 1400:- för mina löparskor ex. Och 70:- för jeans i Kina ;o) Sug på den du!

Carolina said...

Om man ränkna resan, så blir jeansen oxå ganska dyra.....men du kanske inte åkte för jeansens skull...
Bigsis

maro said...

nej jag kanske inte gjorde det nej ;o)