Thursday, December 21, 2006

First day off

Vad skönt, kunna ligga kvar på en sådan här dag. Halva klassen går dock i skolan, det är ju disskusionsdag på HLK. Men jag får vara med och disskutera första torsdagen efter jullovet.

I vilket fall så har jag varit duktig idag! Jag städade vårat enormt stökiga rum idag, nu är man inte lika uppstressad av alla grejer. Snart är det dags att gå till A6 för lite klappjakt, ni såg rätt: !!! När bilen är sönder och bussen kostar 20 spänn enkel väg, då är det inget val. Vet dock inte hur långt det är, men det lär nog ta närmare en timma att gå dit, det visar sig. Jag är i alla fall väldigt glad över mängden av plusgrader i detta fallet! men det blir nog en liten busstur hemmåt, Matilda har ju jobbat en hel dag i affären, så hon är nog inte så sugen på att gå hem.

Bristen på bil gör dessutom oss beroende av tåg när vi ska åka någonstans, arma frihet... Man känner sig lite låst, och man måste ju planera! Tack och lov för att det fanns biljetter kvar ner till Halmstad! Annars hade vi verkligen varit fast här...

Nepp, nu är det dags att börja göra sig i ordning för en tur till julruchen!!

May the seasonspirit be good on you!

/ the relived Mr 51

4 comments:

Peo said...

Ja vi kanske alla måste lära oss att leva utan bilen, alternativt använda den mycket restriktivt. Med tanke på miljön o de.
Fint att Matilda får pröva på lite jobb, även om det ändrade på era helgplaner.
God Jul till er båda från oss båda, wherever you are.

Carolina said...

I detta fall är Stockholm fantastiskt! Kollektivtarfiken är suverän! Bilen är utmärkt på fritiden - kvällar och helger om hela familjen ska med. trist att vi inte får träffa er, men thats life!

Anonymous said...

Köp ett värdekort vetja, då kostar det i alla fall lite mindre, 16 kr. Eller om ni åker buss några gånger i veckan lönar det sig med ett 20-dagarskort, man får åka 20 dagar under en 60-dagarsperiod för 450 kr (tror jag det var inom stan, jag åker ju lite längre så det kostar mer).
Trevligt för mig att jag hinner träffa er... eller åtminstone dig. Vi ses i em

Mr 51 said...

Jo, Matilda kommer köpa ett kort, men hon ska nog köpa det som kostar 500kr/mån. Hon sparar in det på 15 dagar medan hon nästan jobbar det dubbla... Och jag kommer nog skaffa mig ett 20-dagars kort om bilen inte repar sig... =/