Saturday, March 17, 2007

Sköna dagar

Så var "salstentan" gjord i torsdags. Den var mycket lättare än jag hade trott. Dessutom sa våran lärare innan vi börja skriva att vi alla skulle bli godkända och att det värsta som skulle kunna hända var att vi skulle få kompletera.
Det vi skulle göra var att läsa en artikel som i huvudsak handlade om dödshjälp, och huruvida vi har rätt att bestämmaöver våra egna liv. Sen skulle vi argumentera för hur denne Walzer skulle ha ställt sig i den frågan. Max 2,5 handskrivna sidor. Tog inte ens en timme.

Vilka underbara dagar vi har haft då!!! Vilken värme (trots mängden blåst)! Tråkigt bara att det ska bli sånt eländesväder igen. Men man får vaa glad för det man har fått.

Kurser som man snat ska påbörja:
- Dogmatik
- Religionspluralism (typ)

Får se hur kul det blir...lärorikt blir det nog i alla fall.
Det har äntligen lugnat ner sig lite med allt plugg, nu kan ma ägna sig åt det som halkat lite efter.
Inte lika mycket ångest...

- the more at ease Mr 51

3 comments:

Anonymous said...

Fascineras (stavas det så, har tappat kollen över orden på äldre dar) fortfarande över din studielust och ditt engagemang. Du har växt till dig käre son.
Hur går det med flytten, vet ni om ni får flytta in 1 maj?
Hur har helgen varit, har elen och värmen blåst bort för er?
Ha det bra båda två.

Mr 51 said...

Har aldrig varit bra på att stava..så det vet jag inte... ;)

Jadu, vetgirigheten finn där, och har nog egentligen alltid funnits där, men engagemanget kan nog diskuteras ganka bra... Har aldrig fått in någon vidare studieteknik. I grundskolan ochgymnasiet får man ju reda på allt som man behöver under lektionerna medan man på högskolan måste läsa och göra det mesta hemma för att klara kurserna. Så även om jag inte pluggade innan högskolan så lärde jag mig under lektionerna, jag snappade upp det där, så jag kände aldrig behovet av att plugga. Det får jag lida mycket av nu, eftersom jag inte "lärt" mig att plugga.

Flytten ja, det har vi inte hört någonting om... Dom skulle höra av sig när det var dags för besiktnngen.

Vi har inte märkt att de blåst mycket mer än vanligt här inne i stan...det var i så fall igår som det blåste rätt mycket. Men nnars tycker jag att dom sagt en massa om stormar...men inget här nej. Utanför stan kanske.

Peo said...

Ja nu packas det väl för fullt av de unga tu, hoppas ni hann bli någotsånär friska, det är väl jobbigt nog ändå.