Monday, March 5, 2007

Quite a While

Jag vet, men jag tänker inte ursäkta något stagnerande på blogfronten.

I vilket fall så har våran lilla räka dött, igår hände det. Men innan han la sig ner och dog rantade han runt i hela akvariet och rörde sig mer än vi sett honom göra tidigare. Började därför fundera på vad som var i görningen. Jag tänkte först att det kanske var dags att bilda lite rom, inte vet jag. Men som sagt la han sig ner mitt i akvariet och låg alldeles stilla, så det var bara att ta upp han och spola ner han i toan. Har en känsla av att det brukar vara jag som får göra mig av med djur som dör.... (ökenråttsflshback)

Våran köksstädvecka avslutades igår. Det är ju helt otroligt vad folk lämnar efter sig egentligen!!! Vi fick höra att från veckan innan våran hade dom grillat kykling i ugnen till någon kårfest. Och dom lämnade en stooor pöl med fett i bottnen av ugnen. Det var till och med så att det hade slagit up lågor när någon skulle värma upp ugnen. Och det var fortfarande kvar när vi skulle göra scones för några dagar sen...och även igår när vi städade. Matilda förbarmade sig över denna ugn, och det verkade som att dom kunde använda ugnen igen i alla fall, men det är helt ofatbart...
När dom väl använt trasan att torka med behagar dom inte att skölja ur den och lägger ner den, slemmig och äcklig, ner i diskhon som är minst lika äcklig av alla rester som ingen tar undan efter sig. Jag säger bara det:
DET SKA BLI SÅ SKÖNT ATT FÅ EGET KÖK!!!

Och i lördags städade vi vårat eget rum... (vi har visst vari vädigt aktiva i helgen) Och det var ju ett projekt i sig. Men det var riktigt skönt att få det gjort, trots att det skulle behöva göras igen redan. Får kanske bli till helgen...

Nu får ni hålla till godo,man vet aldrig när jag skriver igen...

- the one-who-wants-to-move Mr 51

3 comments:

FatCat said...

Hej lillebror. Trist för räkan, men han gav en fin sorti iaf. Var det du som fick spola ner ökenråttorna också? Minnet är blankt. Jag vet, det där med dela kök är en mardröm. Detta är nog en stor anledning till varför studentkorridor aldrig har lockat mig eller det livet...inte särskilt. Vid nåt svagt ögonblick kan jag ha tänkt att det kunde varit kul, sen återfick jag min hjärna. Har lite segt på jobbet just nu...det har ringt massor men jag är så trött så jag är rädd att jag kopplar eller säger nåt fel. Haha.

Anonymous said...

Tja! trevligt att även ni kommer att ha härliga anekdoter om livet i korridor....det kan alltid roa om konverationen skulle tryta....jag skulle tro att jag några gånger att berikat ditt liv med mina egna stories!
Kram Storasyster i Farsta

Mr 51 said...

Yes, it was I who had to flush them down the drain...
Inte för att jag lider av det...men det är alltid jag som får göra skitgörat!!! =)

Hehe...vet inte om jag kommer ha så jätte monga stories från korridorlivet... Även om jag lever mitt i det håller jag mig nog rätt så mycket på min egen kant. Matilda är mer social med folket i hhuset än jag....orka... Vet egentligen inte varför jag verkar ta spjärn mot det... Det känns lite paradoxalt i mitt liv. Men man kan ju kanske inte alltid vara social, eller kan man?!

Nu börjar det ju nästan lika ett bogginlägg, och det kan det ju inte bli...får spara lite tankar till senare... =)