Thursday, March 8, 2007

Dags att byta jacka?

Denna dagen har vart väldigt trevlig och avslappnande, fö en gångs skull. Under etiken gick vi in lite mer på vad gubben Walzer har för etisk synvinkel. Han påstår sig visserligen att vara liberal, men dom som analyserar honom skulle nästan vilja säga att han är en aning konservativ när han är väldigt kristisk mot mycket i liberalismen. Jag orkar inte gå så ingående i det hela just nu, så är det något ni undrar är det bara att fråga.
Och nu är det bara en vecka kvar till våran härliga salstenta i etiken. Ska bli intressant och se hur mycket som finns innanför pannbenet!

Varmt har det blivit också! 23:30 igår kväll var det 6 grader utomhus! Och det var ungefär 5 grader i morse. Men när jag kom hem från skolan kändes det som att min vinterjacka var en aning för tjock! Den efterlängtade våren kanske börjar göra sitt antåg, man kan ju i alla fall hoppas.

Nej, nu är det dags för "Hello Africa". Det är lite tragekomiskt tycker jag. Undrar just hur det ska gå.

- the a bit relived Mr 51

2 comments:

FatCat said...

Oooh kikar du oxå på hello Africa? Är det på eget bevåg eller har storasyster (moi) haft något finger med i spelat då jag refererade till det härom-bloggen...Visst är det lite ångest o magont-framkallande men jag måste se varje vecka. Det är nog debn enda serien jag följer på TV. Blir förälskad i de små liven och vill bara ta hem en hel bunt till mig och göda dem och krama dem. Om jag ska ha något barn får det nog bli adoption. jajamensan.

Mr 51 said...

Jadu, "Hello Africa" kollar vi gladeligen på eget bevåg... =) Sen jag såg reklamen om det har jag sett fram emot det. Men jag måste ju säga att det inte urartade sig riktigt som jag hade tänkt det, men det är nästan lite bättre när dom visar det på detta sätt!!! =) Jadu, dom små barnen där är riktigt söta! Och tyvärr är det ju lätt att distansera sig från deras värld, den känns så overklig när man ser den genom TV-rutan på det där viset. Matilda har i stort sett alltid velat åka ner till Afrikat och jobba som volontär. Och varför inte liksom?!
Det är en tjej i min klass som jobbat just nere i Etiopien (vet dock inte om hon sett programmet). Och hn prtar så mycket om det...och jag har sett lite bilder därifrån. Jag tror nog att hon kommer åka tillbaka dit igen... =) Well well, bra är programmet i alla fall... =)