Sunday, July 1, 2007

Nu har jag fått det för första gången.

Vet dock inte hur det var under mina tidigare år, som jag inte minns, men igår fick jag magsjuka för första gången i mitt liv!!! Har hört att man kan vara immun mot magsjuka och trodde att jag var det eftersom jag aldrig haft det innan. Spydde dock bara tre gånger (som är rekordet på en dag för mig). Lyckades att smitta ner nästan alla i familjen här, mamma Britt, Matilda och hennes syster med barn. Stackars Matilda har spytt hela natten, säkert runt 20 gånger, jag som inte ens spytt hälften så många gånger under hela mitt liv... Men men, jag är nog ganska resistant mot denna typ av sjukdom och det är jag väldigt tacksam över, hatar att spy. Kunde inte själv sova i natt på grund av feber och huvudvärk.

Well well, får hoppas att det går över snart för resten av dom, själv är jag "frisk" nu.

- the resistant Mr 51

2 comments:

Carolina said...

Jo, även jag kände av illamående i helgen, men spydde aldrig. Vendela som också alltid klarar sig spydde 4 gånger natten till söndag....Well, en sällsynt elak variant alltså....
/Lina

Peo said...

Läste just om en tarmbakterie som kommit loss och sprider sig via kött.
Saliga äro alla vegetarianer!!!