Thursday, February 19, 2009

Utmanad

Jaha, då har även jag blivit utmanad, får se om jag kan komma på några sanningar värda att säga här.


Utmaningen går ut på att man ska länka till den person man fått utmaningen av: Lina
Därefter ska man berätta 7 sanningar om sig själv.

  1. Okej, jag dricker kaffe, men endas vid väldigt få tillfällen. Jag dricker det bara när jag absolut måste vara vaken, t.ex. när jag ska jobba natt, när jag inte sovit så mycket under natten, men ändå måste gå upp vid typ åtta bara för att Liam inte vill sova, eller när jag har vart tvungen att sitta uppe nästan en hel natt för att färdigställa ett skolarbete och känner att jag egentligen inte orkar vara uppe längre. Hade det inte varit för sådana tillfällen hade jag inte druckit kaffe, and that's that.

  2. Har börjat vänja mig vid tanken att bo lite utanför stan, vill ju inte ha grannarna precis inpå en. Lite privacy, please!!! Sen vill man ju ha en trädgård man kan anlägga, inte bara en liten plutt som man får inne i stan. Det jobbigaste är ju att i och med denna ekonomiska kris hade det vart perfekt för oss att köpa ett hus, men vi är inte redo än… Man kanske skulle ta ett lån och binda det, men vänta med att köpa ett hus tills man känner att det funkar.


  3. Att acceptera sig själv är inte en självklarhet för alla, så även för mig. Men jag har under dom senaste åren börjat ta mig själv på mer allvar, det jag känner och vill räknas faktiskt. Det hela låter kanske drastiskt, men utåt sett märks det nog inte. Den största förändringen är min egen inställning och mina tankar om mig själv. Nästa steg är kanske att mer utåt visa var mina gränser går.

  4. Jag älskar snön!!! Det är ju helt underbart med allt detta puder som ligger på backen! Men det hade dock vart lite roligar om man hade kunna utnyttja den ner för en backe. Liam är ju inte så gammal att man kan skjutsa ner honom för en backe i pulkan, inte är han heller särskillt rörlig ute. Matilda satte ner honom i snön en gång, men allt han gjorde var att krafsa lite grann med vanten i snön, det bli nog roligare nästa år. Hoppas bara på att det blir minst lika mycket snö då!

  5. Kostyfilmer är något av det bästa som finns! All den spänning som finns mellan karaktärer som egentligen hatar varandra, men visar det hela på ett väldigt subtilt och civiliserat sätt. Det finns så många undertoner i dialogerna. För att inte tala om scenerierna, dom stora pampiga trädgårdarna med dammar, stora gamla träd, gångar och annat dyligt, tänk om man hade en sådan trädgård!!

  6. Något som inte många vet ännu är att jag ska vara hemma med Liam i minst ett år till. Jag ska ta ett till år från skolan. Men om Liam börjar på förskolan till årsskiftet ska jag väl börja jobba mer, men annars ska han börja förskolan till augusti 2010! Det ska bli hur skönt som helst! Känner mig inte alls sugen på att gå tillbaka till skolan än. Har nog fortfarande inte smällt allt än. Är lite för högt tempo i skolan för min del, man blir ju riktigt stressad. Jag måste ju få grubbla på saker och ting, annars går det inte.

  7. Försöker pressa arbetsgivaren lite, men det kan inte yppas mycket mer om det ännu. Allt är inte färdigt ännu, men hopp om framtiden finns fortfarande!

Så, det var lite om mig, hoppas det smakar. Nu ska jag göra annat.

Over and out…

- the hopeful Mr 51

2 comments:

FatCat said...

Hello bro, vad roligt att läsa om dig. Det var en hel del jag inte visste. Jag ahde inte så mkt inspiration. Mitt blev kort och koncist och kanske sånt de flesta redan visste. Du, angående elen. Hur vet man om man vill ha rörlig eller fast? Jag gillar ju att veta ungefär hur mkt som det kommer kosta varje månad. Kram

Mr 51 said...

Jadu....vi valde rörlig på grund av att vi inte vet hur länge vi ska bo kvar i lägenheten. Men eftersom du bor där du bor, har gjort det länge och troligen kommer bo där ett tag till blir det eventuellt billigare med fast, sen får man ju bestämma hur länge man vill binda sig, det går nämligen inte att lämna över ett avtal. Och det kan bli dyrt om man bryter ett. Så det beror ju helt på hur länge man tänkt bo kvar. Ju längre man binder ju lägre kostnad, men sen kan ju den rörliga gå under. Som vårat, det har sjunkit från 104,1 till 99,2 sen vi täcknade vårat rörliga. =)