Monday, February 25, 2008

Chokladkalas?

Vi kom iväg till den så kallade chokladmässan (Chokladkalaset -08), det var tyvärr lite utav en besvikelse... För det första så var det ganska glest mellan borden och främst var det inte alls mycket choklad att snaska av och ingen chokladfontän heller... Det var inte jättemycket variation, men det som fanns var väldigt gott! Dessutom stod alla besökare som hökar över borden, så man kom ju ändå knappt åt någon choklad. Vid ett bord stod ett par för smakprverna och pratade med någon bakom bordet...tycker dom kunde ha gått lite åt sidan. När jag stod där och väntade kom det en liten flicka på kanske åtta år som väntade på första bästa tillfälle att sträck in handen för att sno åt sig lite choklad....jag kände mig ganska utpekad och såg mig själv i henne, fast aningen mer passiv... Men men, är man beroende så är man....
Dom hade även talat högt om en skulpturtävling...temat var sagoslott. Det var ju en kul idé och snyggt blev det, men dom hade lagt deras "arena" mitt på hokeyrinken, så det var ungefär 1,5 meter av isen som vi åskådare fick gå på. Det var ju inte många sm kunde komma så nära att man såg mästerverken på nära håll, än mindre ta några bra bilder på dom (därför kommer det inte heller några bilder från denna dagen)... Hade kanske vart bättre om vi fått lite mer plats på isen.
Fick i alla fall reda på att det var tredje året dom hade detta...så man kanske inte ska vara så hård...med åren, fler besökare kanske det kommer fler bord och mässan blir större, men det var ju verkligen en riktig miss det där med fontänen...

- the disappointed Mr 51

2 comments:

Peo said...

Ja du, käre son, livet är hårt och fullt av besvikelser, men ni fick tydligen tag i lite gottgott i alla fall.
Hoppas att Liam inte åt så mycket!
Hoppas ni mår bra mitt i besvikelsen, ringer väl nån dag.
Mvh Peo

Anonymous said...

Hallå! Hoppas allt är bra. Jag vill se fler bilder på lillknodden, så UPPDATERA! Kram camilla