Thursday, September 13, 2007

Truckkort?

Jaha...det är nog inte tänkt att det ska gå till som det gjorde. Känns väldigt oseriöst! Fick reda på av min chef att företaget vi skulle till skulle ge oss häften för att kunna göra teoriprovet. Det som hände när vi kom fram var detta:
Vi blev lotsade till truckarna och det förklarades hur alla spakarna fungerade, sedan blev vi lämnade att leka med truckarna och köra runt på en massa pallar, allt detta utan uppsyn. När vi väl lekt i två timmar kommer han och frågar om det hade gått bra. Efter ett jakande svar ifrån oss sa han att vi var färdiga för dagen och att vi skulle säga till i receptionen, men vad vi skulle säga visste vi inte. Vi gick, vi sa till. Hipp som happ så hade vi korten i våra händer! Vi gick ut till bilen och ringde upp chefen som sa att vi fick gå in igen och fråga efter teorihäftena. Inte fick vi bara med oss teorihäftet, utan även två teoriprov. Dessa ska vi nu göra under helgen...? Jag vet inte, men detta borde inte räknas som ett godkännt prov...inte om jag hade varit kontrollant. Men men, så svårt var det i och för sig inte.
Detta åkte vi hela 12 mil, tur och retur, till Linköping för att göra...jag antar att det finns möjlighet att fixa truckkort här i Jönköping...som känns mer giltigt, men vad vet jag...

Hoppas att ni andra har haft en mer givande dag!

- the confused Mr 51

7 comments:

Anonymous said...

Verkar inte helt seriöst, jag vet dock inte så mycket om truckkort. Mattias vet säkert mer.....
By the way, facebook, är inte det något för er?

maro said...

Vår utbildning och prov för truckkort var inte speciellt svårt heller, men vi hade åtminstone utbildning och prov. Han som höll i det sa dock att det ska mycket till om man inte blir godkänd. Så helt förvånad är jag inte. Det är nog lite si och så med hur truckkort utfärdas och så. Sen måste man ju ha ett intyg för att få köra på just den arbetsplatsen man är. Annars får man inte det egentligen. Har man kort så brukar väl inte det vara några problem iofs. Blir nog bra det där ;o)

maro said...

Här händer det då inte mycket.. ;) tom mindre än på min.. ;)

Anonymous said...

jag tom mitt på
www.truckutbildarna.se teorin va inte svår där heller men hele kursen kändes väldigt seriös..
riktigt billigt oxå :)
1900+moms för A och B truckkort :)

Anonymous said...

Ni som inte tagit ert truckkort ännu: Kolla med Motivera också. Dom fixar det mesta. Jag är riktigt nöjd med dom. www.motivera.com

/Magnus

Truckkort said...

Kul att du tagit truckkort. Mycket bra merit att ha, finns nästan alltid jobb inom det. Är man sugen på att röra lite på sig är det ju väldigt bra betalda jobb i Norge :) / Fredrik

Anton said...

Tror det är generellt väldigt dålig standard på de flesta teoriprov där det inte är någon riktig uppföljning eller kvalitetssäkring. Samma sak när jag tog mitt skoterkort!