Tuesday, October 7, 2008

Då var det officiellt

Jag behöver glasögon, åtminstonde när jag anstränger ögonen. Men om jag blir besvärad annars skulle jag ha dom alltid, det var i alla fall vad optikern rekommenderade. Så då var det bara att gå ut i butikenoch kolla på bågar. Nog visste jag att jag har ett brett huvud, men så pass att nästan inga bågar passade på min breda skalle, och dom som passade, formmässigt, dom var inte snygga. Men det fanns bara en optiker på A6, så imorgon skas det ut på stan för att hitta ett par glojärn. Hoppas att det finns mer att se på inne i stan, måste ju ha dom så fort som möjligt, annars kanske det blir sämre?! Och det vill man ju inte.
Man har ju hört om folk som köpt brillor för flera tusen, det verkar ju väldigt skumt, där vi var idag kosta bågar+glas max 1795, sen kommer det ju till lite om man vill ha något tillval, som repskydd eller dyligt. Dessutom är det 2 för 1, så man får två bågar och glas för det priset, men man får betala för tillvalet på båda. Det låter ju inte helt fel.
Som jag misstänkte var det fel på det vänstra ögat, där var det både brytningsfel och översynthet. Tror han sa att det hette astigmatism, ögat bryter fel på två nivåer, så mitt glas måste slipas åt två håll, knasigt. Men på högra ögat var det ett litet brytningsfel på 0,25, det vänstra hade 1,5.

Vad gäller värk i kroppen så har jag funderat på att börja träna, men jag får ju så mycket träning i jobbet....kanske. Jodå, det får jag, men kanske inte alltid på rätt ställen. Jag har ju faktiskt på kort tid nu minskat med en decimeter i omfång och gått ner 4 kilo, så något måste ju vara rätt. får se hur det kommer att gå på den fronten, men det är ju helt klart att man måste börja trimma kroppen snart, innan den går över gränsen till oförbätterlig. Det är ju förvisso några år kvar tills dess, men...

Ha det gott!

the four-eyed Mr 51

8 comments:

FatCat said...

låter sunt o bra bbybro. träning is the way to go. jag ska oxå börja. lovar. men du, vad har du gjort för o minska i omfång och bredhet (no offense)? menar du att du tränar på jobbet? inte fel o vara i form tills barnet börjar bli vilt o galet och springer iväg och vill börja leka jobbiga lekar. kul att du skriver. jag kanske oxå borde kolla upp det där med ögonen. tycker världen börjar bli allt suddigare.hm...

Johanna Lööw said...

Låter hur bra som helst att du faktiskt tagit tag i det och fått det bekräftat att du ser som en kratta.. ;)
Jag pröjsade 3500 för mina bågar och glas. Anledning? Jag hittade inga bågar av "de billigare" märkerna så jag fick nöja mig med ett par Björn Borg, någon typ av special båge eller något. Hade hellre valt de som du pratar om. och Nu finns det så grymt måna skyssta bågar och välja mellan. Kul och ha och välja mellan också..

Hälsa frugan och krama på sonen från mig.
Kram!

Carolina said...

Jag har oxå bred skalle....inte helt enkelt att hitta bågar....

Well, träna är skönt om man får in det i sitt dagsschema, sterss över träning är nämligen inte kul!

Kraaam

maro said...

-not.
Jag har inte så bred skalle.

maro said...

allt handlar om att äta i förhållande till hur man rör sej. och rör man sej på jobbet så är det bra. jag vet. på scan var det likadant. då går man ner. nu äter jag helt enkelt mindre när jag inte rör mej lika mycket. förutom att jag cyklar till skolan då.

Anonymous said...

Du är utmanad! Gå in på http://frumoskog.blogg.se/2008/november/utmanad.html och följ instruktionerna.

Anonymous said...

I wish not approve on it. I think warm-hearted post. Specially the appellation attracted me to study the intact story.

Anonymous said...

Amiable fill someone in on and this post helped me alot in my college assignement. Thanks you on your information.